show

04 Aralık 2013

5.İZMİR YEMEK BLOGU YAZARLARI ETKİNLİĞİ

Buz gibi bir İzmir gününden MERHABA!

Geneksel haline gelmiş toplantımızın 5.si Tepekule A7 Şehir Kulübünde yapıldı.

Komite üyelerimiz ;

Çok büyük emeklerle ve süprizlerle bizlere güzel bir ortam hazırladınız.Teşekkür ederim.
Salona girdiğim de komite üyesi arkadaşlarım makaron, lavanta şişeleri ( üzeri numaralı - ki bunları görünce çekiliş yapılacağını anladım-) almamı istediler.

Renkli Kolonya dan   http://renklikolonya.blogspot.com/ lavanta şişeleri


Makaronlar ;http://www.nilabellemacaron.com



Tülay'da elime bir kurabiye verdi. Bu ne demeye kalmadan adımı ve resmi görünce şaşırdım. Nergiz Mevsiminin yaptığı kişiye özel kurabiyeler muthişti...Toplantıya katılan tüm arkadaşlarımın profil kurabiyelerini yapıp bir de afiş haline getirmişler .Alkışlıyorum sizleri....




 Bu da benim kurabiyem;Benzemiş mi? :))

Ellerine sağlık arkadaşım.Güzel bir jestti. :)
Güzel manzara da güzel bir öğlen yemeği yemek dostlarla çok iyi geldi. Aramıza yeni katılan minik iki bebeğimiz vardı. Biri sevgili Yanık Tencere Hikmet'in dünya tatlısı bal yanağı Duru bebek, diğeri ise Sevgili Baharatın kızı Nigarın oğlu minik Eymen. Onlara sağlıklı ömürler diliyorum.
Yemeğimizi yedikten sonra her zaman ki gibi yanımızda olan Dr.Oetker  den mozaik pastayı tattık. 
Baca cafenin enfes kremalı pastası son nokta idi.





Hepimizin elinde olan lavanta şişelerindeki numaralara göre çekiliş yapıldı. Yine muhteşem hediyelerle donatıldık. :)) Çekiliş de arkadaşlarımıza verilen hediyeler için de ayrıca teşekkürler.Güle güle kullansınlar..
  • - Uğur Mikrodalga Fırın
  • - İnanlı Yapı (Eski İzmir Caddesi No : 319 Karabağlar / İzmir Tel: 02322261088)dan 2 kişiye hediye çeki
  • İMSE'den 5 kişiye yemek kursu
  • Bademmutfak'tan 3 kişiye çikolata kursu
  • - Emsan'dan 4 adet döküm tava
  • - Evim.net'ten 4 adet blendır seti
  • - Ar-yıldız'dan 3 adet hediye
  • - Porland'dan 5 adet porselen sahan
  • - Dr Oetker'den 5 adet kek kalıbı
  • Feast'ten 4 adet şemsiye, kitap ve çanta
  • Söke Un'dan Aydan Üstkanat'ın Artmazsa Yetmez adlı kitabı
  • - Gurmereyon'dan 5 adet mutfak seti
  • - Martı Yayınları'ndan 10 adet kitap
  • - Chado'dan 25 adet değişik çeşitlerde aromalı çay
  • - Ekofit'den (Simon Levelt kahve, Fior di Frutta reçel,  Nocciolata fındık kreması, Green Dream çikolata, Le Pain des fleurs markalı organik ürünler)
  • - Tazemasa'dan 4 adet bakliyat
 Toplantımıza destek veren tüm firmalara teşekkür ederim.





Kıvanç'ın en beğendiği hediye paketi buydu.:)
 Bayıldı..Bayıldı :))
 Çekilişte de bana bu paket çıktı.






 



http://www.bacacafe.com/
http://bumerang.hurriyet.com.tr/
http://www.durubulgur.com/
http://www.droetker.com.tr/
http://www.chado.com.tr/
http://www.emsan.com.tr/
http://www.evim.net/
http://www.estuz.com.tr/
http://aryıldız.com/
http://www.feast.com.tr/
http://ekofit.com.tr/
http://www.mutlumutfaklar.com/fairy/
http://www.gurmereyon.com/
İnanlı Yapı : Eski İzmir Caddesi No : 319 Karabağlar / İzmir Tel: 02322261088
http://www.imse.com.tr/
http://www.mentos.com.tr/
www.nilabellemacaron.com
http://www.porland.com.tr/
http://www.pepsico.com.tr/
http://renklikolonya.blogspot.com/
http://www.selva.com.tr/
http://www.sokeun.com.tr/
http://www.tepekuleizmir.com/
http://www.tazemasa.com/
http://www.ugur.com.tr/
http://www.vivident.com.tr/
http://www.ykm.com.tr/kurumsal/
www.cheetos.com.tr
www.liptonicetea.com.tr
www.tropicana.com
www.fritolay.com.tr
www.martiyayinlari.com
www.bademmutfak.com


Fotoğraf desteğinden dolayı Sevgili Figen'e  teşekkürler ( http://www.figenkaravas.com/ )

Bir sonraki toplantımızın bayrağını ise ;
blog yazarlarımız aldılar.Kolaylıklar diliyorum.


Bir dahaki toplantıda görüşmek üzere mutlu kalın :)


 

03 Aralık 2013

KİPA'NIN 21.YIL KUTLAMASI

Geçtiğimiz Kasım ayında Kipa (Kitle Pazarlama A.Ş.)' nın yıl dönümü kutlaması vardı...
İzmir' deki en büyük hipermarketler zinciri olan KİPA; 21 yıl önce yani 1992 yılında Bornova'da rahmetli Ahmet PİRİŞTİNA ve Şinasi ERTAN öncülüğünde 100 girişimci ile birlikte kurulmuş.Geçen zaman içinde sadece Ege Bölgesinde yerel bir marka olarak çalışırken 2003 yılı Kasım ayında dünya parekendecilik devi olan Tesco ile birleşerek daha da büyümüş. Türkiye genelinde 24 ilde 1902 ı aşkın magazası bulunmakta.
İzmir bloggerları ile 21. yılı kutlamak istemeleri de bizim için anlamlıydı. :)
Bu nedenle Balçova Kipa AVM' de yapılan etkinlikte beraberdik. 
Yıllarca  alışveriş yaptığım KİPA'nın her reyonunu büyük bir heyecan ve zevkle; Balçova Kipa Mağaza Müdürü İbrahim Kırkbunar, Kipa Medya Müdürü Şeyda Gümüş, 21. Yaş Proje Müdürü Şenay Öztekin, Sosyal Medya Sorumlusu Iraz Yoğurtçu ile beraber gezdik. Özellikler Tekstil reyonu çok ilgimizi çekti. Çünkü F&F ürünleri gerçekten çok güzeldi.Yakından gördük ve test ettik : )



Reyonlar arasında gezinirken; Tadım mutfağına da katılıp, Kipa ürünleri ile yapılan Kısırı ve Çikolata soslu Ananastan tattık.



Kipa Unlu Mamuller Direktörü Merih Boz'la  birlikte  en sevdiğimiz reyonu gezdik Değişik pastalar ve tatlılar içimizi geçirse de artık başka zamana... Alışverişe gelen kişilerle çok güzel diyaloglarda yaşandı. Yaşlı bir amcayı da tatlı reyonunda gördük,hemen yanımıza çektik. :)


Balık reyonu,sebze meyve reyonu.....




Doğrusu bu ya! gezmekten her zaman büyük keyif aldığım bu hipermarketi başka bir gözle gezmek çok daha keyifliydi. Her güzel şeyin bir de sonu var maalesef....Ve artık gezimizin sonu... 


Biraz soluklanmak ve biraz daha sohbet etmek için FriendsandBurgers gittik.




Oldukça sevimli bir ortamı var...Duvarlarda değişik boylarda küçük tablolar ve aynalar hemen dikkatimizi çekti. Menüsü ise bir harika...





Beraber yemeğimizi yedikten sonra süpriz olarak masamıza 21. yıl pastası geldi.Herkesten güçlü bir oooooo sesiyle :))) KİPA ruhuna yaraşır renklilikte ve çeşitlilikte olan bu pastaya bayıldık. Herkes adına koca bir dilim pastayı afiyetle yedik :)))



Aklımızın kaldığı tatlı reyonundan enfes tatlı tabağı geldi.Eskiden beri bildiğim ama sıkça yiyemediğim kakaolu baklavı görünce "Bayanlar enfes bir tatlıdır bu kaçırmayın, tadına mutlaka bakın" dedim. Ve haklıyım ...Babamın eskiden bana getirdiği kadar güzel bir baklavaydı.


Bizlere eşlik eden Balçova Kipa Mağaza Müdürü İbrahim Kırkbunar, Kipa Medya Müdürü Şeyda Gümüş, 21. Yaş Proje Müdürü Şenay Öztekin, Sosyal Medya Sorumlusu Iraz Yoğurtçu'ya ve güleryüzlerini hiç eksitmeyen KİPA çalışanlarına teşekkür ederiz. 
Gezi boyunca bize fotoğraf makinası ile eşlik eden SERDAR KAYA' ya da teşekkürler.

İncelik gösterip Ünlü moda tasarımcısı Tuvana BÜYÜKÇINAR tasarımı olan çantalarda KİPA ürünlerinin bulunduğu hediye paketilerini verdiler. Sağolsunlar.


Bu arada katılan  bloger arkadaşlarım;LEZZETLİSOMUNLAR,EGE'DEN TARİFLER,SOFRAKEYFİM,İPEKBUTİKPASTA,ELEMEĞİGÖZNURU,KURABİYEEVİM, NEFİSKOKULAR, RÜYAGİBİMUTFAK , FATOŞÇA TATLAR.,   AKDENİZAKŞAMLARI... 
Sizlerle olmak büyük keyifti.
Fotoğraflarından yararlandığım arkadaşlarım; Lezzetlisomunlar,Egedentarifler,Kurbiyeevim teşekkürler.
Başka etkinliklerde buluşmak üzere..

01 Kasım 2013

KURUTMALIKLARIM

Merhaba,
Mevsim kışa döndü artık.Bir çoğumuz kış hazırlıklarını bitirdi ve tam tekmil hazırız :)
Yaz tatilini Diyarbakır'da annemlerin yanında geçirdik.Bizim kış hazırlıklarımız kurutmalıklarımızı yapmamızla başlar. Patlıcanlar,biberler,domates kurutuldu :) Annemin, teyzemin ve annemin komşusu Halise'nin yardımları ile kurutmalıklar hazırlandı.Allah razı olsun onlardan.
Genelde 20-25 kilo yapıldığı için yardımlaşma olmadan olmaz,sohbet muhabbet olmadan o kurutmadan tat beklenmez. Sofralar açılır,her şey ortaya dökülür. Bir yandan patlıcanların içi oyulur,bir yandan iyi dilekler dilden dökülür. Biberlerin tohumları ayıklanır,içinde biriken sözler, dile gelipte söylenmeyen sözler söylenir. Bizim zamanımız da domateslerde bir başka olurdu denmesine rağmen domatesler dilimlenir kurutma için hazırlanır. Eskiler-yeniler, yaşanılan komik olaylar...o kadar muhabbet sohbet içinde yapılan kurutmalıklarında tadı bambaşka oluyor işte. Sonra o yakıcı ve kuru güneşe serilir, İçin için kuruması beklenir. En zahmetli patlıcanlar çabucak kurur. Ama işi kolay gibi görünen biberler ise sindire sindire kızara bozara kururlar.
Ben ne mi yaptım? Benim de elim değdi tabii ki ama lojistik destekte sağladım,getir götür,yemek işleri falan..:)




Biberlerin tohumları ayıklanır,iplere dizilip asılır.


Patlıcanlar eşit aralıklarla doğranıp,içi oyulduktan sonra iplere dizilir ve suda yıkandıktan sonra asılır.



Patlıcan içleri doğranıp kurutulur.




 Domatesler dilimlendikten sonra bir çarşafın üzerine dizilir.Üstlerine bolca kaya tuzu döküldükten sonra kurumaya bırakılır.Arada arkalı önlü çevrilir. İyice kurumaları için iplere geçirilir, bir süre de öylece kurutulur.



Ellerinize kollarınıza sağlık Annem,Teyzem. Huzurlu, mutlu günlerde yemek nasip olur inşallah.