show

27 Aralık 2013

BAKLAVALIK YUFKADAN TAHİNLİ TATLI

Merhabalar;
Uzun zaman önce keşfettiğim baklava yufkasını kullanmaya başladığımdan beri denemediğim böreği kalmadı :) Patatesli,kıymalı,peynirli ...Bir de laz böreğini yapmıştım ki, Özgül'den Tariflerin tarifiydi,gerçekten çok lezzetliydi..Bir ara gelen tüm misafirlerime yapmıştım.
Eşim, özellikle tahinli tatlıları çok sever. Kemalpaşa,kabak tatlısı gibi tatlıların üzerine dökmeye bayılır. Şimdi hatırlamıyorum ama bir kaç yerde görmüştüm Tahinli yufkalı tatlıları.
Geçen gün peynirli ve patatesli börekler yapmıştım.Kalan çeyrek paket baklavalık yufkayı da tatlıya çevirmek istedim.Gelsin bakalım tarifim, beğenecek misiniz?

MALZEMELER
  • 1 paket baklavalık yufka ( istediğiniz kadar yaprak kulanın)
  • 100 gr kadar tereyağı.
  • Tahin
  • 1 su bardağı kadar dövülmüş ceviz ya da fındık içi
  • Pudra şekeri
 Öncelikle tereyağını eritin.(Sıvı yağ ve margarinle de denedim ama tereyağı daha güzel oluyor.İsterseniz margarinde kullanabilirsiniz.)
Tahin ölçüsünü tam veremiyorum.Sevdiğiniz şekilde az ya da çok kullanın.
Baklavalık yufkayı tezgaha serin, erittiğiniz tereyağını fırçayla gelişi güzel -çok olmasın-serpiştirin.Üzerine bir yaprak daha bırakın .Üzerine 1 tatlı kaşığı kadar tahini -az çok siz ayarlayın- yayın ( neredeyse her yerine gelecek şekilde ) ve fındık ya da ceviz içini elinizle gelişi güzel serpiştirin.Fazla sıkı olmadan sarın.Ruloyu eşit şekilde kesip fırın tepsinize yerleştirin.
İstediğiniz kadar baklavalık yufkayı bu şekilde hazırladıktan sonra Önceden ısıtılımış fırında 170 C de üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Servis tabağına alın ve bolca pudra şekeri serpiştirin.
Kıtır kıtır tatlınız hazır..
Afiyet olsun.


24 Aralık 2013

YOĞURTLU KURU BİBER KIZARTMASI

Merhabalar....
Kurutmalıklar bizde yaz aylarında hazırlanır. Kışın ise bol bol kullanılır. Hemen hemen hiç yaz mevsiminin sebzelerini kışın almam en azından gayret gösteririm.Dolayısıyla yazdan hazırladıklarıma yönelirim. Tarifini vereceğim kızartmanın, biberleri geçtiğimiz yaz annemlerle beraber hazırlayıp kuruttuğumuz kurutmalıklardan.

Çok eskiden arada sırada annem biber kızartmasından yapardı ama yoğurtsuz olarak.Her zaman yoğurtlu kızartmalar tercihimdir. Ne uzun zaman olmuştu yemeyeli. :))

Sabah kahvaltılarında, akşam yemeklerinde, meze olarak ara öğünlerde yapabilirsiniz.Hatta yoğurtlu ve yoğurtsuz olarak servis edebilirsiniz.

MALZEMELER
  • 1 ip kuru biber mümkünse acı :) benimki karışıktı .
  • Zeytinyağı
  • Tuz, Kişniş,az pulbiber
  • Yoğurt
  • Sarımsak
Öncelikle kuru biberler haşlanır. Soğuk sudan geçirilir. Fazla suyunu salması için süzgeçte bekletin.
Zeytinyağı bir tavaya dökülür.Biberler tavaya dizilir. Üzerine pul biber serpiştirilir.Çevire çevire kızartılmaya başlanır. Kızaran biberler servis tabağına alınır. Üzerine kişniş serpiştirilir.
Yoğurtun içine dövülmüş sarımsak eklenir, karıştırılır.
Biberlerin üzerine dökülür.En üste tavada kalan yağ gezdirilir.


Afiyet olsun.

#YEMEKFIRTINASI 17. GÜN ŞİFA NİYETİNE ...YOĞURTLU UN ÇORBASI

 İŞTE 17. GÜN Ödevi :))

17. gün: Kış mevsimi hastalık mevsimi, şifa niyetine yaptığınız çorba tarifiniz bu sefer tüm hastalar için gelsin. :))

 Size şifa niyetine sıcacık bir çorba....Oldum olası naneli çorbaları çok sevmişimdir.Hem nane kokusu ve tadı ayrı rahatlık verir.Umarım sizde beğenirsiniz.




MALZEMELERİ
  • 1 yemek kaşığı Tereyağı
  • 1 yemek kaşığı dolusu Un
  • 7-8 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı Kuru Nane
  • Yoğurdu sulandıracak kadar su ya da et-tavuk suyu.
  • Tuz
Önce tencereye tereyağını koyun.Tereyağ tam erimeden unu ekleyin  2-3 dakika kavurun hemen üzerine kuru naneyi de ilave edin. Yoğurdu derin bir kaseye alın. Koyu ayran kıvamına gelinceye kadar su ilave edip karıştırın. Tenceredeki un toplanmaya başlayınca yoğurdu yavaş yavaş ekleyip karıştırın.Tuzunu da ilave edin 10 dakika sonra çorbanız hazır.
Afiyet olsun.

#YEMEKFIRTINASI 16.GÜN...CANIMIZIM ÇEKTİĞİ ...PATLAMIŞ MISIR :)

16.Gün ödeviiiii....

16. gün: Akşam TV karşısında atıştırmaktan hoşlandığınız, sevdiğiniz atıştırmalık tarifiniz nedir? En çok ne izlerken canınız çekiyor. :)) Paylaşın bizim de canımız çeksin :))

Evimizde en çok talep gören patlamış mısırdır. Şöyle koca bir kase ...Tuzlu yağlı..patlamış mısır! Hele güzel bir de film varsa..Bazen döke saça ,bazen şuursuz ! yenilir. :)
Büyükçe bir tencereye mısırları dolduruyorum.Üzerine sıvı yağ ve bolca tuz ekiyorum.Bir güzel karıştırıyorum. Kapağını kapatıyorum.Tencerenin altını açıyorum. Arada karıştırıyorum.( daha patlamaya başlamadan ). Patlamaya başlarken tencereyi sallıyorum.Hepsi patlayınca da koca kaselerde çocuklara .....


Afiyet olsun.

#YEMEKFIRTINASI 14.GÜN DAMALI PASTA

#YEMEKFIRTINASI misssgibi yazarı Sevgili Zerrin hanımın öncülüğünde başlatılmış bir ödevler zinciri....Şu ana kadar katılmadıysanız hala katılabilirsiniz. Detaylar için lutfen TIK 

İnşallah ödev paylaşımlarına yetişebilirim ..:)

14. gün: Bloglardan uygulayıp beğendiğiniz, favori lezzetim dediğiniz tarifiniz hangisi. Haydi tarifi aldığınız blog adresiyle birlikte tarifi uygulayıp paylaşın.

Oldukça kolay ama görüntüsü ile insanı çarpan bir pasta bu .. Damalı  Pasta ! Hünerlibayanlar blog sahibi Sevgili Müge'de görmüştüm. Blog için lütfen TIK .Kıvanç'ın doğum günün de yapmıştım. Çokta beğenildi. Hem görüntüsü hemde tadı gerçekten çok güzeldi. Sevgili Müge, pandispanyası kendisi yapmıştı,ben hazır pasta tabanı kullandım.


MALZEMELER

  • 2 adet pasta Tabanı ( Sade ve Kakaolu )
  • 2 paket çilekli-ahududulu sos ( Biri içi diğeri dışı için )
  • 1 paket Krem Şanti
  • 1 su bardağı meyve suyu(farketmez)
  • 1 su bardağı süt
Soslar paketin üzerindeki gibi hazırlanır.


 Pasta tabanı kesim ölçüsü olarak pasta tabağı  ve kase kullandım. Büyükten küçüğe doğru giden halkalar olacak. Toplam da 12 parça kek parçası elde ettim. Kek halkalarını yerleştirmek ( sade ya da kakaolu olarak başlamak) size kalmış.Önce büyük sade kek parçalarda biri servis tabağına yerleştirilir.İç kısımları sosla  ıslatılır.Bir küçük boy kakaolu kek içine yerleştirilir, tekrar sos iç kenarlara sürülür. Kalan küçük parça sade kek içine yerleştirilir.Keklerin üstüne meyve suları ile hafif ıslatılır. Alt taban böylece oluşturulur. Bu şekilde tüm kek parçaları iç içe ve üst üste aralara soslar sürülerek yerleştirilir.Sos kalırsa eğer en üste dökebilirsiniz. Bir poşet Krem şanti bir bardak sütle çırpılır.Bir süre buzdolabında beklettikten sonra pastanın üzeri kaplanır.Son olarak hazırlanan çilekli ahududulu sos hazırlanıp biraz soğuduktan sonra en üste dökülür.
Aralarına Çikolata sosu ya da krema da sürülerek hazırlanabilir.Çok lezzetli ve hafif bir pasta oldu.

 AFİYET OLSUN.