show

04 Şubat 2015

KADIN SIĞINAĞI

Yine bir Devlet Tiyatrosu oyunu.
Dün (03.02.2015) akşam prömiyerini yapan Tuncer CÜCENOĞLU'nun KADIN SIĞINAĞI adlı tiyatro oyunun izledim.  Tabir yerinde olacak konu komşu toplaşıp gittik. Gerçekten :) Komşularımla beraber gittim.

Oyun ilk olarak 201-2011 tiyatro sezonunda İstanbul Devlet Tiyatrosu tarafından oynanmış. Ve bu oyun 2011 yılında verilen 15. Afife Tiyatro Ödülleri kapsamında o sene ilk defa sahnelenmiş en başarılı yerli oyuna verilen Cevat Fehmi Başkurt Özel Ödülü'ne layık görülmüş. 

İzmir Devlet Tiyatrosu ekibinin muhteşem performansı ile;

Oyunun başlamasına dakikalar kalan fuaye de çok tanıdık bir sima gördüm.Eminim siz de resmini görünce aaa tanıyorum diyeceksiniz. Sarı saçlı bayanı tanıdınız mı? :)



Evet Kantocu, ses sanatçısı , tiyatro ve sinema oyuncusu Sayın Nurhan DAMCIOĞLU. :) Fotoğraf çektirmeden olmazdı .:) Zarifliği ve güleryüzlüyle kalbimizi bir kez daha fethetti. Bir çay içimi kadar sohbet edebildik ancak. :)
Gelelim oyuna...
Bir sığınma evine gelen kadınların hayatlarından kesitler anlatılıyor...Hemen hemen her kesimden kadının ortak konusu...Eşleri,oğulları..Kimi oğlunun evine kabul etmemesinden, kimi kocasının aldatmasından,kimi şiddet görmesinden, kimi de töre yüzünden sığınma evinde..Kimi zaman güleceksiniz kimi zaman hüzünleneceksiniz...Neyse fazla anlatmamayayım da sizler de gidin izleyin. Ben çok beğendim.
Oyuncu listesine göz attırsanız çoğunluğunun bayanlardan oluştuğunu görürsünüz ve ilginçtir ki, kadınların yaşadıkları bir erkek yazarın kaleminden çıktı. Yönetmenliğini ise Sevgili Tomris ÇETİNEL yaptı.

Şimdi sizi oyun resimlerinden bir kaçı ile başbaşa bırakıyorum :)







Oyunun Yazarı Sayın TUNCER CÜCENOĞLU 



  Yönetmeni çok tanıdık bir isim Sayın TOMRİS ÇETİNEL

 Yardımcı Yönetmen yine tanıdık bir isim Sayın Şebnem DOĞRUER
 



Gecenin son resmi ile bizler.....

Tüm "Kadın Sığınağı" oyun ekibini tebrik ediyorum. 
Bol alkışlı, bol seyircili temsiller diliyorum.
Ve sanırım bu oyunu bir kez daha izleyeceğim :)
Devlet Tiyatrosunun programları için internet sitesi . T I K.
Facebook sayfası T I K

 Sevgiyle kalın.

Not: Oyun ile ilgili resimler İzmir Devlet Tiyatrosu Konak Sahnesi fuayesinde bulunan resimlerden alıntıdır.

22 yorum:

  1. İnşallah kaçırmamışımdır. :S

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel. Destekler bol olsun. Erkek seyirciler izlesin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İzmirde olup gidesim geldi. Çok güzel hem oyun hem anlatımınız. Güzel bir akşam geçirmişsiniz. Bakalım istanbul'da neler var D: www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  4. İnşallah giderim paylaşım için teşekkürler...
    bilge-orfe.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir oyuna benziyor görülmeli

    YanıtlaSil
  6. Harikasınız, konu komşu toplanıp gitmenize ayrıca bayıldım...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. harika, böyle oyunlar lazım her ile
    www.elitstil.com

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar :) Blog keşif etkinliğinden geliyorum sayfanızı takip ettim bana da beklerim :)
    http://kirmiziruganayakkabilarim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Harika çok başarılı bir oyun :)

    YanıtlaSil
  10. Böyle şeylere katılmak lazım.Oyun güzel olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekip çok iyi olunca ,güzel şeyler çıkıyor ortaya..
      Sevgiler

      Sil
  11. Çok uzun zaman oldu tiyatro izlemeyeli. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince sezon oyunlarına gitmeye çalışıyorum:)
      Tabii ki uğrarım.
      Sevgiler

      Sil
  12. Şenizcim ben de devlet tiyatrosuna sık gidenlerdenim..ama yılbaşından beri gidemedim..bu oyunu kaçırdığıma üzüldüm doğrusu..bir gün toplaşıp beraber gidelim lütfen..sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel Dilek hanımcım.Bazen tekrar programa koyuyorlar. Takip etmek gerek.İnşallah
      Sevgiler

      Sil
  13. Ne güzel böyle faal olmak ! Biz de Eskişehir'de tiyatroları konserleri hiç kaçırmıyoruz.
    Etkinlikte blogunuzu görüp geldim, takibe aldım. Ben de beklerim, umarım blogumu sversiniz :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hoş geldiniz..Uğrarım bende..Eskişehir de oldukça aktif kültürel konularda..Sevgiler

      Sil
  14. Uzun zamandır tiyatroya gitmedim tatlım.. Seni çok kıskandım.. Bir dahakine birlikte gidelim..:))

    YanıtlaSil
  15. Gidelim Oyacığım, ne zaman istersen..Sevgiler

    YanıtlaSil