show

01 Nisan 2011

PUF PASTA


 

Bu tarifi portakal ağacında görmüştüm.Görüntüsü muhteşemdi. Denedim ve tadını da çok beğendim.Ellerine sağlık diyorum Portakal ağacı :)) Aynen aktarıyorum..

Keki:
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • vanilya
Kreması:
  • 75 gr. tereyağı
  • yarım su bardağı un
  • yarım kaşık nişasta
  • 1 su bardağından biraz eksik şeker
  • 1 paket vanilin
  • yarım litre süt
Ayrıca:
  • muz
  • soğuk süt
Hazırlanması:
  1. Öncelikle keki hazırlayıp 175C fırında pişirin.
  2. Kek pişerken kremayı hazırlayın: Margarin, un ve nişastayı, unun kokusu çıkana kadar kavurun. Kalan malzemeleri ekleyip krema kıvamına gelene kadar karıştırıp soğutun.
  3. Kek pişince hafif soğutup çay bardağıyla kesin. Artan kısımları blenderla ufalayın ve geniş bir kaseye alın.
  4. Kestiğiniz dairelerden birini alıp soğuk süte batırın. Üzerine bir parça muz dilimi ve 1 tatlı kaşığı krema koyun. Bu halde ufalanmış keklerin olduğu kasenin içine yerleştirip kremanın etrafını elinizle bastırarak kek parçalarıyla kapatın. Elinize alıp avucunuzla biraz daha düzeltin. Aynı işlemi tüm daireler için tekrarlayın.
Ben su bardağı ile kestim. Ama çay bardağı ile kessem daha iyi olacakmış. Bir dahaki sefere öyle yapacağım. Ben büyük fırın tepsisinde pişirdim. Su bardağı ile kesmeme rağmen çok sayıda kekler oldu. Sanırım 20 civarı :)
Bir dahaki yaptığım da çay bardağı kullandım.Fotoğrafı güncelledim.




Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. bir dönem o kadar çok yaptım ki:)gerçekten çok güzel oluyor ellerine sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Portakal ağacında bende görmüştüm gerçekten çok güzel görünüyorlar.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Cafe Portakal;yeni deneme fırsatım oldu benimde.:)Tşkler.

    Sevgili Aycan;tadi gerçekten çok güzel oldu.Tavsiye ederim :)))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık..Çok lezzetli bir pasta bu üstelik de çok pratik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Cafe Gusto. Öyle gerçekten. Sevgiler. :))

      Sil
  5. hım hım hımm . çok sevilen puf puf pastacıklar harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nursevin hanım. Herkes çok beğeniyor. :)

      Sil
  6. Bayıldımm..Köstebek pastanın minyatürleri gibi olmuş sanki:)Ellerine sağlık..Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir tarif biz çok seviyoruz puf pastayı ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bu pufları tatma sansına eristim, harika olmuslar. Goruntusu kadar hafif lezzeti ile de aklımdan cıkmıyor. ellerine saglık canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Gözdeciğim.Tuna da beğendi mi? Çok sever bizimkiler de.
      Sevgiler

      Sil
  9. (tramisu hariç:)kakaolu tatları çok sevmem ama buna bayıldım en kısa zamanda yapıcam çok hafif bir pastaydı ellerine sağlık şenizcim

    YanıtlaSil