show

23 Ocak 2014

ŞEN BÖREK

Merhabalar.
Eşimin ailesinden öğrendiğim bu böreği  hepimizin çok seviyoruz.En çok istenilen  börektir. Adı konusunda bir takım şaibeler var :) Şean gibi "ea" birden mi söyleniyor bilmiyorum..:)  ama biz ŞEN BÖREK diyoruz..Aman adı boşverelim de tadı çok güzel!. Hazırlanması zaman alsa da 2 dakika da bitiveriyor. :) Çiğ böreğe benzetilse de iç malzemesi farklı hazırlanıyor.

El oyalayıcı yemekleri genelde hafta sonuna bırakıyorum. Ailece evde olduğumuz tek zaman aralığı çünkü.Evdekilere Pazar günü Şen börek yapacağıma söz verdim. Ama sizde yardım edin dedim hep beraber yiyelim. Ama ne mümkün ! herkesin işi çıktı nedense....Kaldım mı tek başıma. Hamuru yoğurdum. börekleri hazırlarken  Kıvanç geldi,  " ben yardım edeyim sana" dedi. Dedi de her taraf un oldu!:) Neyse dedim dört el iki elden üstündür.Zaten hamur işlerine oldukça meraklı Kıvanç.:)
Battık çıktık ama güzel şen böreğimizi keyifle yedik. :)
İç malzemesini istediğiniz gibi hazırlayabilirsiniz. Peynirli,patatesli ıspanaklı....

Gelelim tarifine...


MALZEMELER:
Hamuru için ( Göz kararı yaptığım için tam ölçü veremiyorum)
Un
Tuz
Ilık su

İç Malzemesi:
Yarım kilo orta yağlı Kıyma
Tereyağı ve sıvıyağ
1 kilo Kuru soğan.
Baharat ( karabiber,pul biber,çok az tarçın,kimyon,çok az kişniş,isot ve yeni bahar)
Tuz.
1 demet maydanoz.

Öncelikle kuru soğan yemeklik doğranır.Kuru soğan fazla gelebilir ama piştiği zaman azalıyor  ve bu tip böreklerde bol soğanlı daha güzel oluyor.
Yağda kurusoğanı kavurun,kıymayı da ekleyin.Kavurun. Ardından baharatları ekleyin.Altını kapatın. Biraz soğuduktan sonra doğranmış maydanozu ekleyip,karıştırın.Soğusun.

Hamuru için; Öncelikle genişçe yoğurma kabının içine bir miktar unu koyun tuzu da ekleyip harmanlayın sonra ılık suyu azar azar ekleyin. Hamuru istediğiniz miktarda olacak kadar un ve su takviyesi yaparak  hamur haline getirin.

Hamurdan parçalar kopararak yuvarlayın ve  tezgahı arada unlayarak hamuru pasta tabağı genişliğinde merdane ile açıp uç kısmına kıymalı harçtan yerleştirin ve kapatın. (hamuru kalın açmayın.Mümkün olduğunca ince açmaya çalışın). Ağzı kısmını iyice kapatın ki pişirirken açılmasın.

Yaptığınız börekleri sofra bezi üzerine dizin.Üzerinin kurumaması için bir bezle örtün. Hamurlarınız bittiğinde sırada pişirme işi var.:)

İsterseniz yağsız tava da arkalı önlü çevirerek pişirip bir tepsiye alır üzerine fırça ile tereyağı sürersiniz.
İsterseniz geniş bir tavaya sıvı yağı koyup arkalı önlü kızartabilirsiniz.

Yanına genelde Mercimek çorbası ve bol yeşil salata yaparım.

Afiyet olsun. :)

10 yorum:

  1. Bu boreginurfa yöresindeki adı semsektirve yGda kizartilarak yapılır,yanmaz tavada d olmasida hafiflik sağlar diye düşünüyorum elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mardin'de de yapılır. Semmusek fırında ve üzerine yumurta sürülerek yapılır benim bildiğim.
      Şehirden şehire farklılık gösterir. İsimler farklı olabiliyor.
      Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor. Annemde çok güzel yapar bu böreği, ıspanaklı yada çökelekli yaparız genelde biz.
    Afiyetler olsun size.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatmacığım. Yörelere göre farklı adlarda ufak ayrıntılarla yapılıyor. Temelde enfes börekler :))

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor. Facebook da resmini gördüm dayanamadım geldim. Ama ben bunu yapamam ki :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler..Hoş geldiniz.:) Bende yapamam diyordum da yapıyorum işte.İş başa düşünce yapılıyor.
      Sevgiler

      Sil
  4. ellerinize sağlık. Bende bugün benzerini yaptım çocuklar okula gitmiyor artık güzel yediriyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Ben ısırgan otlusunu yapıyorum Enfes bir börektir.. Afiyetler olsun..:))

    YanıtlaSil
  6. tuz ne kadar koymamiz lazim hamura

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuzu ağız tadınıza göre yarlayın. Ben bir-iki çay kaşığı kadar bırakıyorum
      Sevgiler

      Sil