show

25 Şubat 2011

BUĞDAYLI PAZI ÇORBASI

Bu kış günlerinde sıcacık bir çorbadan daha ne iyi gider bilmiyorum...Buğdaylı pazı çorbasını  Gülay yengem tavsiye etti. Ama ne çorba oldu!Enfes.




İşte malzemeleri...

1 su bardağı Buğday ( Aşurelik )
1 bağ pazı
1 Orta Boy Kuru soğan
Sıvı  yağ ( Ölçü olarak veremiyorum, İsteğinize bağlı )
1 Yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığından az biber salçası
Karabiber,tuz
Yarım yemek kaşığı Erik ekşisi ( bu Malatya da yapılır.Marketlerde hiç görmedim.Eğer bulamazsanız limon suyu da kullanılabilir.)

Buğday bir gece öncesinden suda bekletilir. Tencereye konur ve kaynatılır.İyice pişirilir. Bu arada pazı yaprakları yıkandıktan sonra geniş yaprakları ikiye bölünerek ıspanak doğrar gibi doğranır.Pişen buğdaylara ilave edilir.Buğdayların üstünü geçecek kadar su konur. Arada karıştırmayı unutmayın.
Diğer yandan Sıvıyağ bir tavaya alınır, küp küp doğranmış kuru soğan eklenerek kavurulur.Domates ve biber salçası eklenir. Ben ayrıca pul biber veya kırmızı biber eklemedim.Biber salçası yeterli oluyor benim için.Karabiber eklendikten sonra az su eklenerek bir taşım kaynatılır.Buğday ve pazılara eklenir.İyice karıştırılır, erik ekşisi (yada limon suyu) ve tuz da ilave edildikten sonra 5 dk daha kaynatılır.Sıcak sıcak servis yapılır.

 Afiyet olsun.
 



3 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK,BAYILIRIM BUĞDAYLI ÇORBALARI,BENDE DÜN BUĞDAYLI PIRASA ÇORBASI YAPTIM,PAZILIYI HİÇ DENEMEDİM AMA AKLIMDA OLSUN.SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. offf olsa da sıcak sıcak yesek... harikaa cok guzel bir tarif paylasmıssın canım

    YanıtlaSil
  3. Bir avuc nohutta cok yakısır bu corbaya:)

    YanıtlaSil