show

13 Aralık 2016

Yanık..

Merhabalar.
Bu güne kadar en etkilendiğim oyunlardan bir tanesini paylaşmak istiyorum.
Savaşın kirli yüzünü insanlarda görmekten nefret ediyorum. O yüzden  savaş konulu filmleri izlemek dahi istemiyorum. Yüreğim kaldırmıyor, yaşadığımız bu zamanda hem soğuk, hem sıcak savaşın içindeyiz ya,
neyse...  :(


Sahnede oyun kurgusunu çok beğendiğim, YANIK oyunundan bahsetmek istiyorum.İzmir Devlet Tiyatrosu'nun bu sezon oyunu....
Oyunu izlemeden  Sayın Yaşam KAYA'nın eleştirisini okumuştum. (Arkadaşlarımın paylaşımından denk gelmişti )Ha aklımda birşey kalmış mıydı? pek değil. Oyunu izleyince yavaş yavaş zihnime üşüştü kelimeler.... Okumak isterseniz buyrun . T I K.
Yine bir eleştiri yazısı Müge KUBİLAY'dan T I K .
Linkini verdiğim iki eleştiriyi okursanız daha iyi anlayacağınızı tahmin ediyorum .


Wajdi  MOUAWAD Lübnan'lı bir yazar. "YANIK" onun oyunu.



Konu itibariyle ağır olsa da hareketli, geçmişle günümüz arasında gidip geldik. Bir köyde , bir şehirde, bir geçmiş savaşın ortasında, bir günümüz ülkesinde, bir Ortadoğu da bir Batı da...
Kalabalık oyuncu kadrosuyla yine muhteşem bir oyundu.

Ben dahil olmak üzere; içimiz cız etti. Kimi zaman "lanet dünya! " dedik, kimi zaman da "ah be kader " ...
Başlıyor oyunumuz!!! :)



İlk perdede Nevval karekterinin ölümü üzerine çocuklarına bıraktığı mektuplarla, yaşadığı sürece annelerini anlamayan, sessizliğini çözemeyen ikiz çocuklarının girdiği iç çatışma ile başlıyor. Nevval'in ilk gençlik yıllarında sevdiği gençten çocuk sahibi olması ve elinden alınması , Anneannesine verdiği söz ile Nevval yola çıkıyor ; Okumayı,yazmayı öğrenecek ve anneannesinin mezarına gelip kendi elleri ile adını kazıyacak!(çünkü, köyde okuma yazma bilen yok) Ve elinden alınan çocuğunu bulacak! Sevdiğini de.
Ona yarenlik eden Sevda ile  içine düştüğü  savaşın sıcak yüzünü görüyoruz.

İkinci perde ; İkizler artık annelerini anlamaya başlıyorlar; yaşadığı acıları, tecavüzü, işkenceyi adım adım izliyorlar ve karşılarına çıkan sonuç karşısında........

Amaaa bu kadar anlatmak yeter, sizde ilk fırsatta izleyin.inanın , ters köşe olacaksınız,sizi temin ederim. :)
 Bizim gibi  gözünüzden bir iki damla gözyaşı akacak!

Şu bir gerçek ki; Kadının okuması, yazması çok önemli.. Bir Kadın! dünyaya bedel.
"şarkı söyleyen kadın"larımız hep vardı ve hep olacak!


"YANIK" oyununun ekibine;
emeklerinize sağlık, alkışınız ve seyirciniz bol olsun. Tebrik ediyorum.
Tekrar tekrar izlemek isteyeceğim oyunlara bir tanesini daha eklettiniz.


 NOT: Bu yazdıklarım asla ve asla eleştiri değildir. Herşeyden önce haddim değil. Nacizane sıradan bir seyirciyim :)
Yüreğime dokunan kısmıyla sizlerle paylaşmak istedim.

Resimler İDT Konak Sahnesinin fuaresinden alıntıdır.
İzmir Devlet Tiyatrosu Aylık Program İçin T I K
İDT Facebook Sayfası  T I K
Devlet Tiyatrosu Genel Müdürlüğünün T I K

4 yorum:

  1. Tiyatroya giymeyeli uzun zaman oldu :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanımcım; yakın olsaydık, sizi de davet ederdim :)
      sevgiler :)

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışsın yüreğine sağlık:))

    YanıtlaSil