show

07 Nisan 2010

PORTAKALLI TATLI (TEYZEM TATLISI)

Merhaba.
Portakallı tatlıları sever misiniz? Cevabınız EVET ise bu tatlıyı denemelisiniz.
İlk defa uzun yıllar önce teyzemde yemiştim.Çok hoşuma gitmişti.Ve bir dönem çok yaptım. Benim için adı TEYZEM TATLISI :)
Şimdi de sizlerle paylaşmak istiyorum...


Malzemeleri
  • 1 paket margarin ya da tereyağı
  • 1 su bardağı portakal suyu
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un.

İçi için:
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1-2 kaşık toz şeker
  • isterseniz Portakal kabuklarını rendeleyip ilave edebilirsiniz.

Şerbeti için:
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • Bir kaç damla limon suyu
Öncelikle şerbeti için; şeker ve su bir tencerede kaynatılır.Bir kaç damla limon suyu konur.Soğuması için bekletilir.

Margarin ya da tereyağı eritilir. Sıvı yağ, portakal suyu,kabartma tozu az karıştırılır.Un azar azar eklenerek kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp içi açılarak cevizli harçtan koyup kapatılır.Yuvarlanır ve tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış fırında 180 C de üstü kızarana kadar pişirilir.
İlk sıcaklığının geçmesi için 5 dakika bekleyin. Sonra şerbeti tek tek üzerlerine dökün.




Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel görünüyor severim portakal aramasını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende .. Teşekkürler Müjgan hanımcım
      Sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor.Bir an portakal sandım Ellerinize sağlık .Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Gerçekten mi? :)
      Sevgiler

      Sil
  3. Elinize sağlık güzel gözüküyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Kızlarım http://denizzeynep.blogspot.com.tr/ portakalı çok severler.. İlk fırsatta onlarla birlikte denemek istiyorum.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık,nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. canım cektı vallahi elinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy.. ne yapsak. :) sanal gönderimler olsaydı keşke.
      Teşekkürler
      Sevgiler

      Sil
  10. Portakallı nefis olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorum meyveli tatları,güzel oluyor.Teşekkürler,sevgiler

      Sil
  11. teyzem tatlısını çok beğendim...:)) ellerinize sağlık..
    renklipastasepeti1.blogpot.com

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize saglik sizide bloguma beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.tabii ki her fırsatta:)
      Sevgiler

      Sil