show

01 Nisan 2011

YEŞİL MERCİMEKLİ ERİŞTE ÇORBASI

Yeşil mercimeği gördüğümde,bir dönem televizyonlarda tarif veren beslenme uzmanı teyze (!) aklıma gelir...Envari çeşit mercimekli tarifler verirdi.O sene çoktu galiba :))
Bu çorbayı çok sıkça olması da yaparım.O teyzeye (! ) rağmen severim. :)

Malzemeleri de...
  • 1 kase yeşil mercimek
  • yarım kase kadar erişte
  • Biber ve domates salçası
  • 1 adet kuru soğan
  • Tuz,karabiber
  • Sıvıyağ
Yeşil mercimekler yıkanır.Tencereye sıvıyağ konur.Yemeklik doğranmış kurusoğan eklenir ve pembeleşinceye kadar kavrulur.Bir yemek kaşığı domates salçası ve yemek kaşığının ucuyla biber salçası konur ve bir iki çevirdikten sonra 2 bardak kadar su konur,kaynatılır.Mercimek eklenir ( su az gelirse bu arada eklenir.) Mercimeklerin pişmesine yakın erişte eklenir.Tuz ve karabiber konur.Sıcacık servis yapılır.
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Dün bir arkadaşta görüpte yazmıştım..Adana'nın meşhur Dul Avrat çorbası diye..Eriştem olmayınca birkaç makarna parçası atıyorum demiştim bana tebessüm etmiş. :))))Ellerinize sağlık Şeniz Hanım çok güzel görünüyor öğle yemeğim için hemen alıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Tabii neden olmasın.Teşekkür ederim.Sağolun.Afiyet olsun :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Daha dün yapmıştım hakikaten nefis oluyor:))

    YanıtlaSil