show

27 Mayıs 2010

PİŞİ

Hamur kızartmalarını bilmezdim. Kıvanç okula başlamadan önce....Anasınıfı olduğundan öğle yemeklerini Veliler hazırlayıp okula götürmek durumundaydık. Öğretmenleri aylık yemek listesi düzenler, her Veli listeye göre hazırlar götürür. Şimdi, liste de bana o ay Pişi geldiğini görünce, bu nedir ?? dedim. Bizim evde hamur kızartmaları yapılmazdı.Bilmiyorum....Arkadaşıma sordum " nedir bu, nasıl yapılır? " Sağolsun,Tülaycığım yapmıştı.Ellerine sağlık bu arada..
Onun sayesinde öğrendim. Hemen hemen her hafta sonu PİŞİ yapmaya başladım.:)

1 yumurta
1 bardak kadar Yoğurt (Yoğurt suyunu da bolca bırakın )
Tuz
1 paket Kabartma Tozu
1 çay bardağı Sıvı yağ
Aldığı kadar Un
Sıvı yağ (Kızartma İçin )

Bir miktar unu yoğurma kabına alın.Ortasını açın 1 yumurtayı kırın. Tuz, yoğurt,kabartma tozu,1 çay bardağı sıvı yağı ekledikten sonra unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur olmasını sağlayın.Ilık bir ortamda 15-20 dk bekletin.Hamur dinlensin. Parçalar kopararak tezgahta elinizle ya da merdana ile açın .İster bıçakla ister kurabiye kalıpları ile kesip şekiller vererek kızgın yağda kızartın. Çok çabuk kızarıyor.Aman dikkat yanmasın..:)

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder