show

29 Nisan 2015

BİR BALKAN TATLISI; TRİLİÇE

Selamlar.
Tüm güzelliklerin sizlerle birlikte olmasını dilerim.
Bu gün bir tatlı tarifimiz var. Çokça konuşulan, hatta instagramda herkesin yapıp resimlediği bu tatlıyı meraktan yaptım. Nasıl bir şey oluyor?, yiyen nasıl bu kadar mest oluyor, çok merak ettim. :) ben de eksik kalmayayım bari.:)
İlk denemeden bir şey anlamadım,çünkü hemencecik bitti!.. :)
İkinci yapışımda da aynı şey oldu.Üçüncü yapışımı artık yazmam gerekir diye düşündüm. :)
Alt tabanı pandispanya kek gibi. Üstünü ıslatmak içinse kremalı bir sos hazırlanıyor, en üstüne ise karamel sos hazırlanıyor. Bir çok blogda tarifini gördüm. Kendime göre yarı oradan yarı buradan birleştirip ortaya genel bir tarif çıktı. Birkaç tarifte irmik var ama ben irmiksiz yaptım.
Şöyle ki;

 MALZEMELER;
Keki için;
  • 5 yumurta oda sıcaklığında
  • 5 kahve fincanı toz şeker,
  • 1 su bardağından biraz eksik  sıvı yağ
  • 5-6 fincan un
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
Islatmak için;
  • 4 su bardağı süt
  • 1 paket krema ( 200 ml )
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
Karameli için;
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 paket krema.
Öncelikle keki hazırlayalın.
Şeker ve yumurtaları köpük köpük oluncaya kadar çırpın. Sıvıyağı, kabartma tozu,vanilin ve unu ekleyip dikdörtgen küçük fırın tepsisinde döküp, 150C de 45-50 dk kadar kontrollü pişirin.Kekiniz pişerken;
sütü,kremayı ve toz şekeri geniş bir kase içinde çırpın. o kenarda beklesin.
Kekiniz piştip ilk sıcaklığı geçtikten sonra gelişi güzel çatalla ya da kürdanla delin. hazırladığınız sütlü sos kekin her tarafını ıslatsın.
Karamel sosu hazırlamak içinse;
seramik tava içine şekeri koyup, kısık ateşte arada sallayarak kahverengi alana kadar eritin.Ocağın altını kapatıp, tereyağını ve kremayı ekleyin. ve iyice karıştırın. Şekerde sertleşme olabilir, kremayı iyice yedirdikçe çözülecektir.Arada ocağın kısık ateş kısmına alıp iyice erimesini sağlayın.
En üste karamel sosu da dökün.
Hazır karamel sosu kullanabilirsiniz.




Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. Ben de sevmeme rağmen daha denemedim ,ellerinize sağlık harika görünüyor :))

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten dedikleri kadar var yani..Helede bir gün beklerse daha güzel oluyor..Ben sıvıyağ ve irmik kullanmadım.Aynı ölçümle bende iki defa yaptım....Makedonya'lı bir usta aslının yağsız ve irmiksiz olduğunu söylemiş bir yerde okudum..Aslen üç sütlü demekmiş..Eminim nefis olmuştur Şeniz Hanım'cım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bir gün sonrası daha güzel oluyor,Doğrudur, irmiksiz olduğunu ben de bir kaç yerde okumuştum. Ama sıvı yağı hep gördüm tariflerde. Evet aslen üç sütlü demekmiş. Teşekkür ederim, sağolun.
      Sevgiler

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım. Dediğin gibi ig' de fenomen haline geldi. Ben de merakımdan yapmıştım. İyi ki de yapmışım. Herkes bayıldı.....Öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iyi ki yapmışım dedim. Gerçekten nefis oluyor. Teşekkürler canım.
      Sevgiler

      Sil
  4. Bizde de anında biten tatlılardan olduğu için kalorisini düşünüp artık yapmıyorum :) Eline sağlık Şeniz'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaloriii kısmında haklısın. ama onu düşünmemeye çalışıyorum:) Teşekkür ederim Nergisciğim.
      Sevgiler

      Sil
  5. en sevdiğim tatlı sıralamalarında artık trileçe var.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde :) teşekkür ederim Nursevin hanım.Sevgiler

      Sil
  6. Elinize sağlık. Gorselinizden belli tarifin güzelliği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nefis ve hafif bir tatlı .
      Sevgiler

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor bu tarifi denemeli elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık bende çok beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok nefis..
      Teşekkür ederim.,
      Sevgiler

      Sil
  9. Ben bunu yaparım kızımda bayılır sağol:))

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,
    Güzel görünüyor, evde hiç denemedim ben. ellerinize sağlık.
    Beklerim ben de sayfama, katılırsanız mutlu edersiniz:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil