show

03 Nisan 2014

KENGERLİ BULGUR PİLAVI

Merhabalar..
Size daha önce KENGERden bahsetmiştim. Kızartmasını yazmıştım. Yine mevsimi geldi ve hatta geçiyor :)


Resimde gördüğünüz temizlenmiş kenger..Annem sağolsun,temizleyip göndermiş. Ah hakkını nasıl öderim bilmem...Yemeğini ve pilavını yapmakta bana düştü :) .Her zaman bulunmadığından elime geçen fırsatı değerlendirmem gerek...
Eşim için bulgurlu kenger pilavını yaptım. Kendim içinde ekşili yemeğini :) Önce pilavını yazayım,sonra da yemeğini..

MALZEMELER: 
  • Yarım kilo temizlenmiş, orta boya doğranmış Kenger 
  • 1 adet küçük boy kuru soğan
  • 1 kase iri pilavlık bulgur (Ben Duru'nun Başbaşı Bulgurunu kullandım)
  • 2 - 2,5 kase sıcak su
  • Tereyağı
  • 3 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
  • Pul biber, karabiber,tuz
Öncelikle kengeri sıcak suda hafif haşlayın.Süzgece alın. Bir tavaya zeytinyağını koyun, yemeklik doğranmış kuru süğanı ekleyip hafif kavurun. Sonra kengerleri ekleyip 2-3 dakika kavurun. Ve bir kenara alın.
Bir pilav tenceresine Tereyağını koyup,eritin. Üzerine bulgurunuzu ekleyin. Bir kase bulgur için 2-2,5 kase sıcak su bırakıp karıştırın. Tuzunu ekleyin. Hafif suyunu çekince kavurduğunuz kengerleri ekleyip.Yavaşça karıştırın ve ağzını kapatıp altını kısın. (Bulgurunuzun cinsine bağlı olarak kontrollu pişirin. Su ilave etmeniz gerekebilir.)
Servis yaparken üzerine pulbiber ve karabiber ekin.


Afiyet olsun. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder