show

14 Şubat 2011

ÇİLEK SOSLU SAKIZLI MUHALLEBİ

Benim oğullarım soslu sütlü tatlılara bayılıyorlar. Bloglarda araştırırken Kibele Banu'da buldum. Ailece çok beğendik.Sevdik. Teşekkürler..

Muhallebi için;
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt ( ayrıca )
  • 1 su bardağından bir parmak eksik un
  • 1 yumurta
  • 1 damla sakızı (dövülmüş )
  • 1 paket Vanilya
  • 75 gr Margarin ( asıl tarif tereyağlı ama ben margarin kullandım )

Sos için;
  • 400 gr çilek
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı Su
  • 1 çorba kaşığı Buğday nişastası
Ben bu sosu hazırlamadım.Çünkü çileğin mevsimi değil. Onun yerine Çilekli ahududulu hazır sosdan kullandım. Ama bu sosun tarifini de yazmak istiyorum.
GÜNCELLEME YAPARAK; yukarıdaki sosla yaptığım muhallebi güncel resimleri..

Çilek ve suyu robotto püre haline getirin.Tencereye nişasta ve şekeri ekleyin ve karıştırın.Orta ateşte karıştırarak pişirin.




Muhallebi,1 lt süt ve şekeri tencerede karıştırarak kaynatın.Başka bir kapta 1 su bardağı süt ve unu ezerek karıştırın.İçine yumurta ve vanilyayı ekleyin.İyice yedirilmesi gerek. Bu karışımı şekerli süte yavaş yavaş ekleyin ve hızlıca karıştırın.Dövülmüş damla sakızını ekleyin karıştırarak pişirin.Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın.Margarini 2-3 parçaya ayırın, muhallebiye ekleyin.Mikserle köpürür gibi olana kadar çırpın.
Borcama dökün.Üstüne ise hazırlanan sosu döküp buzdolabında bekletin.

Bu tarifi bir de kaselerde yaparak resimlemek istedim.Güncel resimleriyle birlikte..:)





Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder