show

06 Ocak 2014

GÜVEÇTE KURU FASULYE

Merhabalar..
Soğuk kış günlerinde en çok sevilen,aslında her zaman çok sevilen kuru fasulye yaptım geçen gün. Zaman sıkıntısı olmadan, şöyle için için, yavaş yavaş yemek pişirmek ne lüks benim için.
Geçen hafta yeğenim Irmak (kuzenimin kızı), bana geleceğini söyleyince sevdiği yemeği yapmak istedim. Öğrenci olduğundan" ne yemek yapayım sana" diye sordum.O da kuru fasulye deyiverdi. ee tamam o zaman kolay...Bizde uzun zaman oldu yemeyeli :) Tencere de değil de güvençte pişireyim istedim.Aman bir güzel oldu. Yavaş yavaş,için için pişen yemeğin tadı gerçekten daha değişik oluyor...
O hafta İnanç'ta evde. Sınavlarına çalışmak için gelmişti. Ona hiç soramadım ne pişireyim diye. Hatta son dakika söyledim :) Çünkü ev arkadaşı, onlara bir kazan kuru fasulye pişirmiş,bunlarda yazık,ziyan olmasın diye bir hafta yemişler :)) O günden beridir,kuru fasulyenin adını anmıyor oğlum :)))
Ama bunu hiç sesini çıkarmadan yedi :)))


Gelelim tarifine ;
MALZEMELER
200 gr parça et ( kaburga kısmından da çok lezzetli oluyor )
2 küçük kase kuru fasulye
1 adet büyük kuru soğan
Domates-biber salçası
Karabiber-az yeni bahar-tuz ve az kimyon
Yeteri kadar su
Domates-Yeşil biber (isteğe bağlı)
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı

Öncelikle kuru fasulyeyi bir tencereye koyun Üzerini geçinceye kadar su ekleyip Ocakta bir taşım kaynatın.
Sonra o suyu döküp yeniden normal su koyup iyice şişmesi için bekleyin.Genelde 1 gece öncesi kuru fasulye ıslatılır. Zamanınız varsa öyle de yapabilirsiniz. Kaynama sırasında oluşan köpükleri almayı unutmayın. Arada karıştırın.Ve azar azar soğuk su ekleyerek haşlayın.Suyunu süzüp bir akan muslukta çevirin.Çok haşlamanıza gerek yok çünkü etle beraber yine pişecek.

Başka bir tencereye eti koyup az su ekleyerek pişirin.Suyunu çekince tereyağını ilave edip kavurun .Bu arada kuru soğanı yemeklik doğrayıp ilave edin. Soğanlar hafif pembeleşince domates ve biber salçasını ekleyin. Ölçü veremiyorum. Ağız tadınıza göre ayarlayın.Ben çok kullanıyorum çünkü :) Onunla da 1-2 dakika kavurun ve üzerini geçecek kadar sıcak suyu ekleyin. Baharatları ekleyin bir taşım kaynatın.
Güvece önce sulu et kısmını koyun sonra haşlanan kuru fasulyeyi ekleyin. Suyu az gelirse sıcak su ekleyin. Bu arada domates ve yeşil biberleri doğrayıp, ekleyebilirsiniz. Güvecin ağzını yağlı kağıt ve üstüne folyo ile kapatıp 250C lik fırında pişirin.
Son 15 dakikasında üzerindeki kagıtları kaldırıp öyle pişirin.
Yanına da pirinç veya bulgur pilavı  ve turşu eşliğinde afiyet olsun.
Sofranız bereketli olsun.

1 yorum: