show

22 Aralık 2010

DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ

Kıvanç'ın doğum günü kutlaması haftalar alıyor...Okulda,evde derken üç beş kutlama falan yapıyoruz :)..1 Aralık 2010 günü öğretmeninin de izniyle okulda ilk kutlamayı yaptık.
Sağlıklı başarılı ömür diliyorum minik oğluma...

VARAN-1)

Öğretmenimiz









Sınıf arkadaşları ile birlikte mum üflerken...


Bu da benim yaptığım doğum günü pastası...




Pastayı iki katlı yaptım.Sınıf kalabalık... O yüzden bol bol yetsin istedim.

Bu sefer pandispanyanın tarifini hunerlibayanlar.com dan aldım.Çok da sevdim bu tarifi...

Malzemeler·

  • 4 Adet Yumurta·
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker·
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Un·
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ·
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su·
  • 1 Paket Kabartma Tozu·
  • 1 Paket Vanilya


Pandispanya Yapılışı·

Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.· Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ekleyin ve çok az çırpın.· Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)· Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.


Kremasını ise; Ben bu pasta için 2 katı ekleme yaptım.

1,5 su bardağı Toz şeker

2 su bardağı Süt

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı Nişasta

1 paket vanilya

Yarım paket kadar Margarin

1 yumurta akı


Önce toz şeker,Süt,un ve nişasta bir kabın içinde iyice karıştırılır,sonra yüzgeçten geçirilerek tencerede pişirilir.Sürekli karıştırmak gerekli.Göz göz olup pişince soğuması için bir kenara alınır.Arada kabuk tutmaması için karıştırılır.Yumurta akı ayrı bir yerde köpük köpük oluncaya dek mikserle karıştırılır.Krema mikserle karıştırıldıktan sonra çırpılmış yumurta akı,vanilya ve margarin eklenir.Yalnız margarin bıçakla ufak ufak kesilerek eklenir ve iyice çırpılır.Bembeyaz bir krema elde edeceksiniz.Kremanın yoğunluğu katı gibi gelirse çırparken azar azar süt ilave edilerek daha akıcı krema elde edebilirsiniz.


İlk katı dikdörtgen tepside pişirdim.İkinci katı ise yuvarlak teflon tepsi de. Keklere krema sürmeden meyve suyu ile ıslattım.Aralarına krema sürdükten sonra bolca damla çikolata koydum.Üstündeki süslemeleri ise krem şanti ile yaptım ve damla çikolatalar ile tamamladım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder