show

21 Şubat 2013

PATLICANLI BÖREK

Çok duyduğum ama bir türlü yapmaya yanaşamadığım bir böreği paylaşmak istiyorum.Tadı nasıl olur, bizimkiler yer mi yemez mi,beğenilir mi beğenilmez mi??...gibi gibi...
Tüm cesaretimi topladım ve PATLICANLI BÖREĞİ yaptım. İlk defa arkadaşlarımızı kahvaltıya davet ettiğimizde yapmıştım.Çok beğendiler...
Ben genelde ilk yaptığım tarifleri yayınlamam. İkinci,üçüncü yapışımdan sonra yayınlamaya çalışıyorum.Bunda da iki alternatif üzerinden yaptım.
1.si Annemin yazın yaptığı kuru patlıcan dolmaların içinden çıkartıkları içlerden.Patlıcan içleri (çekirdeksiz olanları ) iri iri  doğranıp,kurutulur. Kışın kullanırken de hafif haşlanır, suyu sıkılır, yemeklere konur.
2.si taze patlıcanla..Bu mevsimde hem de !. Eminim mevsiminde daha güzel olur.

Gelelim tarifeee..


 MALZEMELER :
  • 3  yufka
İç Malzemesi :

  • 2 adet patlıcan ( isteğinize göre attırabilirsiniz)
  • 2 adet domates
  • 1 adet sivri ya da çarliston biber
  • Sıvıyağ
  • Tuz,karabiber
  • Yarım kaşık kadar domates salçasI
  • Yemek kaşığı ucuyla biber salçası

Sıvı harcı :
  • 2 yumurta (1 yumurta böreklerin üstüne sürmek için)
  • Yarım su bardağı Süt
  • Yarım su bardağından az sıvı yağ
  • 1 şişe maden suyu (200ml)
 İç Malzemesini hazırlamak için; Sıvı yağı tavaya koyun,salçaları ekleyin,kavurun.İri doğranmış domatesi,halka halinde doğramış biberi ve dörde bölüp küçük doğradığınız patlıcanları ekleyin.Sebzeleri  ara ara karıştırarak pişirin. Tuzunu,karabiberini ekleyip.Altını kapatın. Soğumasını bekleyin.
Burada biber salçası yerine pul biber de kullanabilirsiniz.Mevsim itibariyle domates salçasını biraz fazla kullandım.Siz ağız tadınıza göre azaltabilirsiniz.

Sıvı harcı hazırlamak için; Bir kasede yumurtayı çırpın.Sütü,sıvı yağı ve sodayı ekleyip, karıştırın.

1 yufkayı ortadan ikiye ayırın. Bir parçanın üzerini sıvı harçla ıslatın.Uzun kısmına soğuyan patlıcanlı harçtan çok olmayacak şekilde koyup rulo halinde sarın.İster uzun rulo halinde ister uçları içe kıvrılmış halde sarın tepsine dizin. Diğer yufkalarıda aynı şekilde hazırlayın. Eğer sıvı harcınız kaldıysa üzerlerine pay edin. Zamanınız varsa en az yarım saat buzdolabında bekletin.
Üzerine bir yumurta sarısı sürüyüp 200C önceden ısıtılmış fırında pişirin.

AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.güzel bir börek. üstelikde patlıcanla yumuşacık olur.

    YanıtlaSil